Friday 25 November 2011

(Konkurens) blogok

Csőrtök!
Igaz, nem írtam egy ideje, de ettől még jelen voltam, és követtem a történéseket, mind az Interneten, mind a televízión keresztül.
Nincs konkrét kedvenc, de blogokat kifejezetten szeretek olvasni. Régebben kifejezetten rajongója voltam Grün blogjának. Grün egy, a rádiós Boros Lajos tulajdonában álló papagáj volt, és zabáltam a szövegét! Gazda még a megjelent könyvüket is megvette nekem, sőt, dedikáltatta is! Olvasom továbbá Gazda blogját, na nem mintha nekiállnék főzni, de valakinek fenn kell tartani a látogatási indexet!
Ezeken kívül olvasok kézműves blogot (hátha Mama megpillant valami jót), filmkritikákat, és színészblogot. Legutóbb Verebes István gondolatain kerekedtek ki művelt kobakom két oldalán elhelyezkedő szemeim.
Leírta véleményét egy műsorról, kinek szereplői így hirdetik magukat: "Rendelj meg minket itt". A művész úr, észrevételeit a következőkkel egészítette ki: "A magyar nyelvben- mellesleg – olyan szó, hogy “mink”, nincs! Ezért ragozhatatlan. Helyette a “bennünket”-et javasoltam volna."
Kérlek, művész, mondd, hogy csak poén akart lenni, ami nem jött át szegény fejemnek! Habár nem vagyok szakmailag képzett, és a magyar nyelvet is csak csiripelem, amatőr nyelvészként úgy gondolom, hogy a "minket" valóban nem a "mink" ragozása, hanem tárgyesetes ragozás. Vagy mi. Szekvenciálisan úgy képzelem, hogy engem, téged, őt, minket, titeket, őket. Persze a javasolt ,,bennünket" valóban jobban hangozhat az adott esetben, de ténylegesen remélem, hogy az indok csak vicc akart lenni, amit önhibámból adódóan nem értettem. Viszont személy szerint a felkiáltójelet a ,,rendelj meg minket itt" után hiányolom, hiszen felszólítás, de nem akarok ilyeneken lovagolni.
Üdv,
Szputa

No comments:

Post a Comment